Kokořín

Cena od: 300 Kč os./noc
Přidat hotel
Víte že…

Víte, že nejčastějšími hosty lyžařského střediska Bedřichov jsou mladé rodiny?  Bedřichov je vyhledávaný  i díky možnosti kombinace sjezdového lyžování s výlety na běžkách. Prochází tudy Jizerské magistrála a pravidelně odsud startuje legendární závod Jizerská 50.

Turistické trasy

Pěší turistika

Abyste nedopadli jako Karel Hynek Mácha, který při své první cestě Kokořínskem k večeru prvního dne spolu se svým přítelem „beznadějně zabloudí a v úzkém údolí prožíjí deštivou noc beze spánku u skály nad bublajícím potokem,“ podívejte se, než se pustíte dolů některou z roklí, raději pořádně do mapy.

Značených i neznačených cest a stezek je v tomto kraji díky Klubu českých turistů víc než požehnaně. Záleží pouze na vás, jestli se vydáte jen na krátkou odpolední procházku, nebo jdete trénovat před výstupem na Himálaj. Ať už se vydáte kterýmkoli směrem, budete vždy příjemně překvapeni variabilitou terénu a nečekanými skalními útvary či tůněmi v údolí Pšovky. Dovolíme si vám navrhnout několik vycházkových tras v délce do 5 – 10 km v okolí hradu Kokořína.

Mapa turistických tras

Z Mšena na hrad Kokořín přes Pokličky – 9 km
Pokud přijedete vlakem do Mšena a nemáte naspěch, můžete cestou na Kokořín navštívit pískovcové útvary zvané Pokličky. Z Mšena se vydáte po modré na rozcestí Bílka, dále na Pastuší rokli a Náckovu rokli, kolem skalních útvarů Žába a Obří hlava, stále po modré až na Pokličky (4,5 km). Když odbočíte z Pokliček doleva, dojdete po červené až do Doliny pod hrad Kokořín (dalších 4,5 km).

Z Mšena na hrad Kokořín (se zastávkou v hospůdce Krásná Vyhlídka) – 4,5 km
Pokud se Vám nechce jít z Mšena tak daleko, můžete se ke Kokořínu vydat po zelené s příjemnou zastávkou v Sedlci v hospůdce Krásná Vyhlídka a do Kokořínského Dolu pak přijdete starou Podhradskou cestou.

Jeskyně Nedamy – 1, 5 km
Z hradu Kokořína se také krátkou vycházkou po zelené, od parkoviště pod hradem, můžete vydat na průzkum do jeskyní Nedamy, které jsou vzdálené 1,5 km.

Kudy k jeskyni Klemperce – 4, 5 km
Jiný jeskynní systém, jeskyni Klemperku, naleznete, když se od hradu Kokořína dáte po modré směrem do vesnice Kokořín, tu projdete a pokračujete dál po modré do Truskavenského dolu, na rozcestí odbočíte doprava na žlutou turistickou trasu a po 0,5 km se ocitnete před Klemperkou.

Cinibulkova stezka – 9 km
Oblíbenou trasou mnoha výletníků je Cinibulkova naučná stezka. J. B. Cinibulk byl učitelem v Mšeně, nadšeným sokolem a romantickým propagátorem Kokořínska. Naučná stezka, která nese jeho jméno, nabízí několik míst zastavení. Vyjdete z Mšena po žluté značce směrem na Romanov, kde začíná podrobný průzkum nejrůznějších skalních útvarů. Přímo pod Romanovem zvětraly pískovce do úzkými průlezy spojených výdutí, jimž se také proto říká Prolezovačky. Nedaleko odsud pak narazíte na jeskyni, které se někdy říká Obraznice a jindy zase jeskyně Máří Magdalény. Během třicetileté války do této umělé jeskyně místní ukryli cennosti z panského sídla a kaple v Romanově. Nezapomeňte se pozastavit na Vyhlídkách a pokochat se rozhledem po krajině, alespoň tam, kde je nezastiňuje vzrostlý les. Můžete pokračovat do Bludiště, skalního města, kde se již nejeden turista přestal orientovat. Kdo správnou cestu najde, může projít průsečnou skalou kolem Obří hlavy a Žáby až k Faraonovi. Za parných dní doporučujeme osvěžit se v Mšenu na koupališti nebo využít nabídky některé z mnoha místních „alkoholických svlažoven“ ;)